Svininfluensan - kan drabba även hästmänniskor

De allra flesta ridmänniskor är väldigt nogranna med sina hästars hälsa och om det var så att hästar skulle kunna få svininfluensan hade säkert varenda häst varit vaccinerad. Alla ni ryttare där ute: GLÖM INTE ATT ÄVEN TA HAND OM ER SJÄLVA!
Vem ska krattsa Ninjas hovar om RGB blir sjuk, vem ska mocka Ludgers boxar om Henrik von E insjunknar och vem, ja vem ska pappa Pelle Baryard åka på tävling med om Malin blir sjuk?
Vi har hört runt lite bland ryttarna och hästfolket för att höra efter om de vaccinerat sig eller ej. (Observera att dessa bilder tagits under Ryttargalans senare hälft)

Sylve Söderstrand


-Jag ser det som en självklarhet att ha tagit sprutan. Jag som reser så mycket är extra utsatt och jag vill inte sprida smittan vidare till t.ex cancersjuka personer.

Minna Telde


-Jag har inte tagit sprutan för jag har med största sannolikhet redan haft influensan.

Anders "Andy" Lagergreén


- Jag har inte tagit sprutan fast jag har blivit erbjuden men tackat nej. Inte på grund av brist på intelligens utan det är helt enkelt så att jag inte har haft tid.

Bo Emanuelsson


- Jag har vaccinerat mig men jag blir dock aldrig sjuk. De har tjänat en massa pengar på mig helt i onödan!

Pether Markne


Tyvärr har vi missat att anteckna det som sades. Något oklart om Pether är vaccinerad eller ej.

Henrik von Eckermann


- Jag har uppsökt fem (tyska) läkare som tycker att det är onödigt. Dessutom är jag en otroligt frisk människa.

Helena Lundbäck


- Folk har sagt åt mig att ta den. Jag reser mycket så jag borde ha tagit den men det tar tid att åka och vaccinera sig. När jag var i England var den som mest smittsam där men jag klarade mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0